Social media
De Universiteit Leiden maakt graag gebruik van de mogelijkheden die social media bieden. De kracht van social media is bij uitstek de persoonlijke benadering en veel afdelingen blijven op deze manier in contact met hun publiek, studenten en medewerkers.
Tien tips voor social media
- Publiceer geen vertrouwelijke informatie.
- Denk goed na voordat u informatie deelt. Informatie is nog lange tijd vindbaar via zoekmachines.
- Verspreid geen persoonlijke informatie zonder toestemming van de persoon in kwestie.
- Wees nauwkeurig, check de feiten.
- Wees verantwoordelijk met wat u plaatst.
- Wees duidelijk welke informatie het standpunt van Universiteit Leiden bevat en welke informatie uw persoonlijke visie betreft. Gebruik een disclaimer wanneer u op persoonlijke titel informatie deelt.
- Respecteer uw doelgroep en publiek.
- Gebruik alleen het Universiteit Leiden-logo voor merkaccounts.
- Vervang regelmatig uw wachtwoorden.
- Check de richtlijn social media van Universiteit Leiden voor meer informatie over het gebruik van social media netwerken.
Interfacultair Social Media-team
In het Interfacultair Social Media-team zit een vertegenwoordiger van de meeste organisatieonderdelen. Voor vragen kunt u terecht bij uw contactpersoon:
Faculteit of eenheid | Contactpersoon |
---|---|
Universiteit Leiden/SCM | Joy Chiquita |
Archeologie | Marten Jesse Pot |
ASCL | Fenneken Veldkamp |
Governance and Global Affairs | Benedicte Dobbinga |
Geesteswetenschappen | Nathalie Borst |
Geneeskunde | Muriel Klaver |
Honours Academy | Floortje Daemen |
ICLON | Carla den Hartog |
Rechtsgeleerdheid | Floris van den Driesche |
Sociale Wetenschappen | Sabrina Otterloo |
UB | Erik Weber |
Wiskunde en Natuurwetenschappen | Bryce Benda |