Persoonlijke ontwikkeling | Transferable skills
Timemanagement voor promovendi
- Doelgroep
- Promovendus
- Docenten
- Sanne Keulers, Ron de Jong
- Werkvorm
-
Training
- Startdata 2026
- 12 februari, 19 maart, 29 september, 17 november
- Studielast
- De totale studielast bedraagt 15 uur: een training van één dag, een follow-upsessie van een halve dag en voorbereidende taken en huiswerk.
De voertaal van deze cursus is Engels. Zie de Engelstalige pagina voor meer informatie.
Waarom deze cursus?
Een PhD doen is veeleisend. Er lijkt altijd meer te lezen, te schrijven en te analyseren! Voor velen lossen standaard timemanagementtips dit niet op. Wat echt het verschil maakt, is inzicht in hoe je jezelf in de weg staat. In deze cursus werken we aan het herkennen van beperkende factoren zoals uitstelgedrag, perfectionisme en gebrek aan focus, en leren we hoe je deze patronen kunt doorbreken. Deze cursus is ontworpen om je te helpen slimmer te werken, met meer energie te werken en met meer focus.
Voor wie is deze cursus?
Deze cursus is bedoeld voor promovendi die:
- De juiste keuzes willen maken bij het stellen van prioriteiten.
- Geen tijd meer willen verspillen aan uitstelgedrag of perfectionisme.
- Controle willen krijgen over de werkdruk en deadlines.
- Balans willen creëren tussen hun werk als promovendus en hun privéleven.
- Duurzame werkroutines willen opbouwen die echt beklijven.
Onderwerpen
- Hoe je gewoonten en overtuigingen je werkdag vormgeven.
- Patronen van uitstelgedrag en perfectionisme doorbreken.
- Focus en structuur voor vooruitgang creëren.
- De eisen van leidinggevenden, collega's en jezelf in evenwicht brengen.
- Praktische tools voor duurzame productiviteit en energie.
Eindresultaat
- Helder inzicht in je eigen patronen en hoe je die kunt doorbreken.
- Je volgende stappen naar een werkritme dat je daadwerkelijk kunt volhouden.
- Meer focus, rust en motivatie.
- Kennis over hoe je echte vooruitgang boekt met je PhD zonder op te branden.
Format
Interactieve, intensieve cursus van één dag met reflectie, oefeningen en uitwisseling met anderen. De focus ligt niet op tips, maar op daadwerkelijke gedragsverandering.