Universiteit Leiden

nl en

LU-Card

Als medewerker aan de Universiteit Leiden heb je een LU-Card nodig. Dit is je identiteitsbewijs binnen alle gebouwen en terreinen van de universiteit.

Waarvoor heb je de LU-Card nodig?

Het is erg belangrijk dat je vanaf het begin van je aanstelling een LU-Card hebt. Je gebruikt hem als:

  • legitimatiebewijs van de Universiteit Leiden
  • bibliotheekkaart van de UBL
  • print- en kopieerkaart
  • toegangskaart tot gebouwen en ruimtes
  • toegangskaart tot parkeerterreinen.

LU-Card aanvragen

  • Vraag een LU-Card aan door in te loggen op Account Services met je ULCN-accountgegevens.
  • Ga naar ‘Mijn profiel’ en controleer of je Nederlandse postadres klopt. 
    Klopt het adres niet? Pas het adres aan in SAP Self Service (door eerst in te loggen op Remote Werkplek) of neem contact op met het PSSC Servicepunt. Let op: het kan een paar dagen duren voor deze aanpassing in je account is bijgewerkt. Ga pas verder als in Account Services het juiste adres wordt getoond.
  • Ga naar 'Mijn profiel' en upload een pasfoto. Zorg ervoor dat deze pasfoto voldoet aan de voorwaarden.
  • Je ontvangt de LU-Card binnen 5 tot 10 werkdagen -na de officiële ingangsdatum- van je contract op je postadres.
    .

Je kunt je LU-Card na ontvangst niet meteen gebruiken. De kaart moet eerst geactiveerd worden.

Lees meer

Pasfoto

Voor het aanvragen van de LU-Card heb je een digitale pasfoto nodig (300x400) die voldoet aan een aantal voorwaarden. Met het uploaden van de foto vraag je de LU-Card aan. Als de foto wordt afgekeurd, is je LU-Card niet aangevraagd. Je ontvangt hierover bericht per mail. Je kunt vervolgens een nieuwe foto uploaden. 

De pasfoto op je LU-Card wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Vraag een LU-Card aan voor een gast of bezoeker

Als de gast of bezoeker een ULCN-account heeft met uitgebreide voorzieningen, zoals toegang tot een netwerkschijf, dan kan hij of zij zelf een LU-Card aanvragen via uPrefs. Heeft je gast of bezoeker geen of een beperkt ULCN-account? Vraag dan een LU-Card aan via je GMS-contactpersoon.

Gebruik van de LU-Card

Meer informatie over het gebruik van de LU-Card:

Op een aantal locaties heb je een LU-Card nodig om te kunnen printen en kopiëren. Medewerkers van deze locaties krijgen automatisch een tegoed op hun LU-Card. Andere medewerkers kunnen online tegoed op hun kaart zetten of via een PinPoint op een universitaire locatie.

Problemen?
Problemen met printen en kopiëren met je LU-Card? Meld dat dan zo spoedig mogelijk via dit formulier.

  • Upload eerst een actuele pasfoto in Account Services.
  • Ga daarna naar één van de steunpunten om je huidige LU-Card te laten blokkeren en een nieuwe LU-Card aan te vragen. Mogelijk zijn hier kosten aan verbonden. Neem je huidige LU-Card of een geldig legitimatiebewijs mee.

Als je vertrekt bij de universiteit wordt je LU-Card gedeactiveerd. Is je vertrek tijdelijk van aard? Gooi de LU-Card dan niet weg, want een oude LU-Card kan opnieuw geactiveerd worden.

Vragen en problemen?

Heb je een LU-Card aangevraagd maar niet ontvangen? Doet je LU-Card het niet? Of heb je een andere vraag of probleem?

Vragen over je LU-Card
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.