Podcast: Ontdek je geest met psychedelische ervaringen

Kun je alleen psychedelische ervaringen hebben door paddo's te nemen? Niet volgens Aidan Lyon, filosofisch onderzoeker aan het Instituut voor Psychologie. In deze aflevering legt hij andere manieren uit waarop we onze geest op inzichtelijke manieren kunnen onthullen.

Stel je voor dat je door een bos loopt en plotseling een bekende geur ruikt. Het is de geur van een bloem die je oma vroeger in haar tuin groeide! Onmiddellijk komen oude herinneringen naar boven. Klinkt dat bekend? De kans is groot dat je een psychedelische ervaring hebt gehad zonder dat je het doorhad legt Aidan Lyon uit, expert op het gebied van psychedelische ervaringen, meditatie en kritisch denken.

In deze aflevering leer je:

• De aard van psychedelische ervaringen
  • Motivaties achter het zoeken naar psychedelische ervaringen
  • Wat het betekent om je geest aan jezelf te onthullen
  • Inzichten die je kunt krijgen door psychedelische ervaringen

En nog veel meer!

Leiden Psychology Podcast

Deze podcastserie is een speciaal project binnen de afdeling Psychologie van Universiteit Leiden. Het biedt een platform voor mensen om onderwerpen binnen het vakgebied van de psychologie te bespreken vanuit verschillende perspectieven; het perspectief van studenten, van universiteitsmedewerkers, alumni, ervaringsdeskundigen en verschillende onderzoekers. Luister naar Aidan Lyon over psychedelische ervaringen.