Open call: dien een onderzoeksvoorstel in voor Lowlands Science

14 februari 2023

Praten met een robot, een kettingreactie bouwen, de invloed van hersenletsel ervaren met een VR-bril op… Het is slechts een greep uit de verschillende onderzoeksprojecten die de afgelopen jaren werden uitgevoerd op Lowlands Science, het interactieve wetenschapsprogramma van Lowlands Festival.

Wil je dit jaar ook meedoen en je onderzoek in de spotlight zetten? Lowlands roept onderzoekers van alle universiteiten, hogescholen en onderzoeksinstellingen op om een voorstel in te dienen.

Tijdens het festival doen enthousiaste bezoekers mee aan experimenten waarbij zij iets nieuws leren en jij als onderzoeker data en aandacht voor je onderzoek terugkrijgt. Je kunt gebruikmaken van het afgebakende Lowlands Science terrein en de (vrijwillige en anonieme) medewerking van 60.000 festivalbezoekers.

Meer weten over Lowlands Science? Lees de factsheet.

Aanmelden

Lowlands 2023 vindt plaats op 18, 19 en 20 augustus. Onderzoeksvoorstellen dienen uiterlijk 31 maart 2023 te worden ingezonden. Let op: Er geldt een eigen financiering van €5000 voor ieder geselecteerd onderzoek. Lees hier alle informatie over de open call.

Universiteit Leiden op Lowlands

Tijdens vorige edities van Lowlands konden festivalbezoekers al kennismaken met projecten van onderzoekers van de Universiteit Leiden. Zo werd er 'doorfluistertje' gespeeld voor de wetenschap, kon je DNA-daten, en was er veel aandacht voor 'Real life Tinder'.