Joanne van der Leun over medewerkerssymposium Studentenwelzijn

20 maart 2023

Op 30 maart vindt het medewerkerssymposium voor studentenwelzijn plaats. De opening wordt verzorgd door onze decaan Joanne van der Leun met een keynote speech over de Visie Studentenwelzijn. Dit symposium is geschikt alle medewerkers die in contact staan met studenten. Hieronder benadrukt Joanne waarom het belangrijk is om je aan te melden voor het symposium.

Studentenwelzijn, aan de slag!

We merken in de rechtenfaculteit dat veel studenten worstelen met hoge verwachtingen en stress. Docenten weten niet altijd wat ze daarmee moeten en wat ook juist niet op hun bordje moet liggen. De pandemie speelt een rol bij een verminderde mentale veerkracht, maar dat is zeker niet het enige. Toegeven dat je dingen lastig vindt en met iemand sparren of hulp zoeken is vaak moeilijk. Om die drempels te verlagen heeft de Universiteit Leiden een kader opgesteld dat er is voor docenten, staf en studenten. Op donderdag 30 maart 2023 kun je als medewerker meer te weten komen en krijg je handvatten om een positieve bijdrage te leveren aan het welzijn van onze studenten.  Kom je ook naar het medewerkerssymposium Studentenwelzijn?

Joanne van der Leun, decaan en inleider

Meld je aan via deze pagina