Benoeming wetenschappelijk directeuren

14 maart 2024

Het is met groot genoegen dat het faculteitsbestuur na een zorgvuldige procedure twee nieuwe wetenschappelijk directeuren mag aankondigen voor twee instituten binnen onze faculteit.

Prof. Jean-Pierre van der Rest is benoemd als wetenschappelijk directeur voor het instituut voor Fiscale en Economische Vakken. We zijn verheugd dat Jean-Pierre na een interim-periode de rol van wetenschappelijk directeur nu definitief op zich neemt.

Prof. Jeroen ten Voorde is de nieuwe wetenschappelijk directeur voor instituut Strafrecht en Criminologie. Hij neemt daarmee het stokje over van prof. Jan Crijns. We zijn zeer dankbaar voor de toewijding en inzet die prof. Jan Crijns heeft getoond de afgelopen jaren als wetenschappelijk directeur.

Daarnaast zijn we eveneens verheugd om aan te kondigen dat prof. Miranda Boone het programmacoördinatorschap van het onderzoeksprogramma Criminal Justice op zich neemt.

Het faculteitsbestuur feliciteert Jean-Pierre van der Rest, Jeroen ten Voorde en Miranda Boone van harte met hun nieuwe functie. Als faculteitsbestuur hebben we het volste vertrouwen dat we gezamenlijk de instituten en daarmee ook de faculteit, in samenwerking met de andere wetenschappelijk directeuren, de afdelingsvoorzitters en alle medewerkers, vooruit kunnen brengen.

Namens het faculteitsbestuur,

Decaan Suzan Stoter

Prof. Jean-Pierre van der Rest (links) en prof. Jeroen ten Voorde (rechts).