Joni Reef bij Sleutelstad FM over zorgconferenties bij langverblijvende tbs-patiënten

Universitair docent Joni Reef vertelde in een radiouitzending van Sleutelstad FM over zorgconferenties, een nieuw fenomeen in het behandeltraject voor tbs-patiënten.

Zorgconferenties worden ingezet bij forensisch-psychiatrische patiënten die meer dan 15 jaar in tbs verblijven en die vastlopen in hun traject en behoefte hebben aan een nieuw perspectief. Samen met een groep professionals uit betrokken disciplines wordt in een twee uur durende vergadering, samen met de patiënt, nagedacht over oplossingen voor een leefbare toekomst voor de patiënt. De uitkomst van de zorgconferentie is een advies aan de kliniek, die eindverantwoordelijk blijft voor de behandeling.

In de uitzending vertelt Reef uitgebreid over hoe het eraan toegaat bij deze zorgconferenties en waarom dit zo goed werkt.

Beluister hier het gehele gesprek.