Universiteit Leiden

nl en

ICT

Goede ICT-voorzieningen zijn cruciaal om prettig aan de slag te kunnen op uw nieuwe werkplek. We zetten hier kort uiteen wat u nodig heeft en waar u de belangrijkste ICT-diensten kunt vinden.

Uw ULCN-account

Iedere medewerker van de Universiteit Leiden krijgt een ULCN-account. Met dit ULCN-account logt u in op uw PC, het wifi-netwerk en diverse andere ICT-systemen. Als u bij de universiteit in dienst komt, ontvangt u automatisch een e-mail of brief met uw ULCN inloggegevens. U hoeft niet zelf een account aan te vragen. Meer informatie over ULCN >>

Belangrijke ICT-diensten

Een overzicht van de belangrijkste ICT-diensten:

  • Mailen op de werkplek
    Op uw werkplek maakt u gebruik van Outlook 2010. Het is ook mogelijk uw eigen (mobiele) apparaat te synchroniseren met uw universitaire e-mail.
  • Afdrukken en kopiëren
    U kunt binnen de gehele universiteit vanaf uw werkplek kopiëren en printen via zogenaamde multifunctionals. In sommige gevallen heeft u daar een LU-Card voor nodig.
  • Remote Werkplek
    Via Remote Werkplek kunt u vanaf elke locatie met uw eigen apparatuur toegang krijgen tot uw universitaire werkplek.
  • Surfspot
    Als medewerker van Universiteit Leiden kunt u voordelig software aanschaffen voor thuis via Surfspot.

Digitale handtekening voor formulieren van de personeelsadministratie

Voor het ondertekenen van formulieren van het Personeel Shared Service Centre (PSSC) heeft u een digitale handtekening en bijbehorende digital ID nodig. U kunt die zelf aanmaken, door het handtekeningenveld in een PSSC-formulier aan te klikken. Volg daarna de stappen in de handleiding

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie