Congres/symposium

Steenstraat 1
2312 BS Leiden

Deelname

Deelname aan de Crafting Resilience Kick Off is gratis. Registratie is wel noodzakelijk. Meld je aan via onderstaande knop.

RSVP!

Crafting Resilience Conferentie

De Crafting Resilience Kick Off op 30 maart wil gesprekken aanwakkeren over nieuwe relaties tussen staat en burger in het sociale domein. Tijdens deze conferentie bespreken internationale onderzoekers kernvragen die centraal staan in het nieuwe NWA Crafting Resilience-project zoals: Hoe reproduceren welzijn en sociaal werk normatieve ideeën? Hoe kunnen we binnen dergelijke structuren werken aan radicale verandering?

9:30 - 10:00 Welkom met koffie en thee
10:00 - 10:30 Introductie door Anouk de Koning, Maartje van der Woude en Femke Kaulingfreks
10:30 - 12:00

Roundtable discussie en Q&A over normatieve ideeën, intersectionaliteit en de reproductie van ongelijkheid – met Shivant Jhagroe en Judi Mesman

12:00 - 13:15 Lunch
13:15 - 14:45

Crafting the Social: Panel discussie en Q&A over het sociale domein en hoe het wordt opgevat, vanuit Nederlands, Vlaams en Frans perspectief – with Vanessa BarkerRudi Roose, Nicolas Duvoux, & Mariël van Pelt

14:45 - 15:15 Koffiepauze
15:15 - 17:00 Keynote door Davina Cooper over prefiguratieve onderzoeksmethode en mogelijkheden voor radicale verandering, met reacties van Mette-Louise Johansen and Nicolas Duvoux
17:00 - 18:00 Borrel in het Museum café

Datum & Tijd

Datum: 30 maart 2023
Tijd: 10:00 - 18:00 (inclusief lunch en borrel)
Locatie: Musuem Volkenkunde, Leiden
Registratie: Meld je aan via het registratie formulier.

WA onderzoeksproject Crafting Resilience: Politics and Practice

Deze conferentie maakt deel uit van het nieuwe NWA onderzoeksproject Crafting Resilience: Politics and Practice, waarin de dilemma's en valkuilen van nieuwe samenwerkingsverbanden tussen overheidsactoren en burgers in Nederland worden onderzocht en manieren worden ontwikkeld om deze effectiever, democratischer en rechtvaardiger te maken. De kernthema's van het project zijn: intersectionele ongelijkheden, beleidstrends, nieuwe relaties tussen staat en burger in het sociale domein, en de rol van maatschappelijk werkers bij het creëren van meer rechtvaardige en democratische welzijnswerelden. Het onderzoek wordt geleid door de drie hoofdonderzoekers: Femke Kaulingfreks (Jeugd en Samenleving, Universiteit Inholland), Anouk de Koning (CAOS, Universiteit Leiden), en Maartje van der Woude (VVI, Universiteit Leiden).