Congres/symposium

2311 ES Leiden
Zaal
Lorentzzaal

Het invloedrijke werk van dr. Machel heeft geleid tot concrete en blijvende veranderingen voor vrouwen en kinderen in Afrika, waardoor ze wereldwijd een bron van inspiratie is. In 2021 verleende de Universiteit Leiden haar een eredoctoraat als erkenning voor haar uitzonderlijke bijdrage op het gebied van kinderrechten. Ze werd voorgedragen door het faculteitsbestuur van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid, op initiatief van hoogleraren kinderrechten Ton Liefaard en Julia Sloth-Nielsen.

Het is met grote eer dat de Faculteit der Rechtsgeleerdheid het bezoek van Dr Graça Machel verwelkomt om haar inspanningen voor de rechten en het welzijn van kinderen wereldwijd te erkennen en te vieren. Tijdens haar bezoek aan Leiden is er een speciale middag ingeroosterd voor haar connectie met faculteitsleden en studenten van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid.

Op donderdagmiddag zal hoogleraar Janine Ubink namens het faculteitsbestuur van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid dr. Machel welkom heten. Vervolgens zal er een bijeenkomst zijn voor alle medewerkers en studenten van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. Tijdens deze bijeenkomst zal dr. Machel een korte toespraak houden en zullen collega's hun lopende onderzoeks- en onderwijsinspanningen presenteren die aansluiten bij het overkoepelende thema van dr. Machel's bezoek. Tegen het einde van het evenement zal een interactieve Q&A-sessie de mogelijkheid bieden voor zowel medewerkers als studenten om in gesprek te gaan met dr. Machel, en zo zinvolle uitwisselingen en inzichten te bevorderen.

Houd deze pagina in de gaten voor updates over bevestigde sprekers. Voor deze bijeenkomst geldt: wie het eerst komt, die het eerst maalt.

14.00 –14.10 Welcome by Professor Janine Ubink, on behalf of the Faculty Board of Leiden Law School
14.10 – 14.20

Remarks by Dr Machel – The significance of academia for the promotion and protection of human and children’s rights in Africa and beyond

14.20 – 14. 50