Sociaal

Alumnus en cabaretier Paul van Vliet (87) overleden

26 april 2023

Paul van Vliet was alumnus van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid waar hij van 1957-1963 aan studeerde. Hij was talentvol, creatief en uiterst gedreven. Impact maakte hij niet met het recht, maar met zijn unieke stemgeluid, rake woorden en prachtige liedteksten. Hij zette zich in voor verbinding en was begaan met de wereld en maatschappij.

Als student schreef hij mee aan het destijds vaak gezonden liedje Laat je zoon studeren van het Leidsch Studenten Cabaret. De tekst hiervan staat in een steen gebeiteld op de stoep bij het Bestuursbureau in de oude UB aan het Rapenburg.

Andere muzikale hoogtepunten waren de liedjes Meisjes van dertien en Veilig achterop bij vader op de fiets. In 2008 kreeg hij van Koningin Beatrix de Eremedaille voor Kunst en Wetenschap uitgereikt. Verder is hij ruim 30 jaar ambassadeur geweest voor Unicef en zette hij zich in om kinderen veilig en gezond op te kunnen laten groeien. Afgelopen week dinsdag overleed hij op 87-jarige leeftijd in zijn woonplaats Den Haag. We zullen hem niet vergeten.