HR thema maand mei: Ergonomie en Arbo

1 mei 2023

Vanaf mei start HR met thema-maanden. Elke maand staat in het teken van een bepaald onderwerp, en in mei is dat: Ergonomie en Arbo.

‘Ergonomie is de wetenschap die zich richt op het afstemmen van hulpmiddelen en omstandigheden op de eigenschappen van de mens waardoor mensen optimaal kunnen functioneren.’ Oftewel: heb je een goede stoel? Staat je bureau goed afgesteld? Hoe hoog staat je scherm? Heb je misschien een extra hulpmiddel nodig?

Een prettige en veilige werkplek is van groot belang, je zit hier waarschijnlijk meer dan waar dan ook. Yvonne Snelder is onze Arbo-milieucoördinator, en helpt je graag met een juiste werkplekinstelling. Twijfel je over je werkplek of iets dat daarmee samenhangt? Zij komt op twee dagen naar de faculteit:

• Dinsdag 9 mei (ochtend)
  • Maandag 15 mei (middag)

Yvonne kijkt dan mee, geeft advies, en past misschien iets voor je aan.

Wil je hiervan gebruik maken? Stuur een mailtje naar j.x.raas@law.leidenuniv.nl (noem daarbij je kamernummer), dan zorgen we dat ze bij je langskomt. Reageer voor 8 mei om verzekerd te zijn van een plekje.

Volgende week meer over Ergonomie en Arbo!