Dank aan interim-bestuurders Janine Ubink en Jan Adriaanse

29 februari 2024

‘De zoektocht naar een interim-bestuurder was geen gemakkelijke; je stapt in een onzekere situatie met veel onbekende factoren. Als in deze situatie mensen bereid zijn om hun eigen functie neer te leggen als een ‘dringend’ beroep op hen wordt gedaan, en die dan vervolgens hun schouders eronder zetten om de faculteit verder te helpen, dan is dat een prestatie om bij stil te staan.’

De woorden van decaan Suzan Stoter waren gericht aan de interim vice-decaan onderwijs Jan Adriaanse en interim vice-decaan onderzoek Janine Ubink. Beiden werden geprezen om hun rol waarin zij met zorg, zorgvuldigheid en loyaliteit naar de faculteit en het interim-bestuur opereerden.

Namens het ‘nieuwe’ faculteitsbestuur en de wetenschappelijke directeuren werden zij bedankt voor hun interim-decanaat van 2023. Uit handen van de decaan ontvingen ze een toepasselijk cadeau in de vorm van het boek ‘Het aanzien van 2023’.

Jan Adriaanse bedankte iedereen met wie hij in zijn rol als interim vice-decaan gewerkt heeft en vond het werk een eer om te doen. ‘Het waren lastige tijden, maar vanaf dag één heb ik met het bestuur en de wetenschappelijke directeuren afgesproken dat we dit met elkaar moeten doen en dat is ook gebeurd’. Janine Ubink bewaart haar speech tot haar huidige rol als directeur onderzoek erop zit, liet ze weten. In deze rol blijft ze verbonden aan het faculteitsbestuur als adviseur op het gebied van onderzoek.