HR, Onderzoek

Trainingen wetenschapscommunicatie: haal meer uit jouw onderzoek

18 maart 2024

Benut de media en sociale media om het algemene publiek te bereiken en jouw academische profiel te versterken. Wetenschappers van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid kunnen in 2024 deelnemen aan twee mooie trainingen van HRM Learning & Development, met verschillende startmomenten.

Promovendi

Tijdens de training 'Academic outreach: an introduction to sharing your research via social and conventional media' leer je hoe je het algemene publiek betrekt bij jouw onderzoek. Het is niet alleen leuk om jouw onderzoek met een groter publiek te delen, maar het helpt bovendien jouw academische profiel te versterken.

Het is een online training in het Engels die 6 uur duurt. De training is ook voor medewerkers van andere faculteiten.

Postdoc-onderzoekers, UD's, UHD's en hoogleraren

Met de training 'IMPACT with science communication' leer je hoe je jouw onderzoek het beste promoot. Alle aspecten van wetenschapscommunicatie komen aan bod en ook hoe ze kunnen bijdragen aan jouw impact als wetenschapper. Of het nu gaat om het schrijven van een paper, het geven van een presentatie, het maken van een infographic, zichtbaar zijn op sociale media of verschijnen in een televisieprogramma. Na deze workshop ben je in staat om na te denken over het verband tussen jouw onderzoeksoutput en het veranderen van de samenleving.

Het is een fysieke training, die een dag duurt en in het Engels wordt gegeven. De training is ook voor medewerkers van andere faculteiten.

NB Hoogleraren zijn absoluut welkom, ook al zijn zij in de doelgroepomschrijving van deze training niet specifiek genoemd.