ISGA ontvangt zeer positieve externe onderzoeksevaluatie

In november 2023 heeft het Institute of Security and Global Affairs (ISGA) voor het eerst een volledige externe onderzoeksevaluatie doorlopen voor de periode van 2016 tot 2021, met uitstekende resultaten. In het definitieve beoordelingsrapport onderstreept de onafhankelijke externe evaluatiecommissie dat 'de commissie onder de indruk is van de academische cultuur binnen ISGA'.

De evaluatiecommissie benadrukt dat 'de commissie onder de indruk is van de ontwikkeling die ISGA heeft laten zien met betrekking tot onderzoekskwaliteit, het bereiken van een hoge impact en kwaliteit, evenals externe financiering' en merkt op dat 'het onderzoek van ISGA zeer maatschappelijk relevant is'. Verder, worden de doorgevoerde vernieuwingen ter ondersteuning van promovendi 'toegejuicht door de commissie om promovendi te ondersteunen, ze zich thuis te laten voelen in ISGA en ze te voorzien van duidelijke structuren en ondersteuningsrichtlijnen'.

Lees verder op de Engelstalige website