Lunchbyte

Cleveringaplaats 1
2311 BD Leiden
Zaal
Zaal n.t.b. (met lunch) of online (Een link wordt later via email toegestuurd)

Tijdens deze Lunchbyte vertellen Dario, Koen en Limin je meer over het inzetten van visuele tools als Google Maps, Google Earth en ArcGIS StoryMaps tijdens colleges. Als ervaringsdeskundigen vertellen zij hoe zij dit hebben aangepakt.

Dario liet zijn studenten van het Virtual Exchange-programma “Environmental Democracy in Delta Regions” online kaarten maken in Google Maps, waarmee zij ecologische uitdagingen in kaart konden brengen en nadachten over adequate beleidsmaatregelen. Met behulp van Google Earth presenteerden de studenten hun bevindingen aan elkaar.

Limin liet studenten van het vak “The Chinese Civil War” onderzoek doen naar Chinese geschiedenis. Met behulp van platform ArcGIS StoryMaps creëerden studenten een online multimedia-essay over een gekozen onderwerp, waarbij zij gestimuleerd werden om visuele tools, waaronder kaarten, te gebruiken om het onderwerp inzichtelijk te maken.

De voertaal tijdens deze Lunchbyte is Engels.

Lunch wordt verzorgd voor deelnemers die fysiek aanwezig zijn.

Wil je aanwezig zijn bij deze Lunchbyte?

Schrijf je dan in via onderstaande button.

Naar het inschrijfformulier