LUF Stimuleringssubsidie: interfacultaire onderzoeks-/onderwijsprojecten

28 februari 2023

Het Leids Universiteits Fonds kent dit jaar twee LUF Stimuleringssubsidies toe voor interfacultaire onderzoeks- of onderwijsprojecten. De subsidie bedraagt max. €150.000. De Faculteit mag twee aanvragen indienen en hanteert een voorselectie.

De LUF Stimuleringssubsidies (deadline: 3 juli 2023) ondersteunen projecten die complexe maatschappelijke vraagstukken bestuderen en proberen op te lossen. Hierbij wordt samengewerkt tussen onderzoekers van verschillende vakgebieden. Zowel interfacultaire onderzoeks- als onderwijsprojecten kunnen worden ingediend.

Voorwaarden

• bij een project moeten wetenschappers vanuit ten minste 2 faculteiten betrokken zijn;
  • aanvragers dienen een aanstelling te hebben bij de Universiteit Leiden;
  • de aanvrager mag bij niet meer dan één project betrokken zijn;
  • een aanvraag mag bij niet meer dan één faculteit worden ingediend.

Meer informatie: LUF Stimuleringssubsidie - Leids Universiteits Fonds

Procedure

De Faculteit mag twee projecten voordragen. Er vindt een voorselectie plaats (maart-april 2023). De aanvragers, die op basis van de voorselectie worden voorgedragen, dienen hun volledige projectplan zelf in.

Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met hun Programmacoördinator of Martine van Trigt.

Martine van Trigt, subsidie-adviseur Stafdienst Onderzoek Meijers.