HR

Doe mee met gratis Pilateslessen voor medewerkers in Plexus

6 oktober 2023

Wil jij je lichaamshouding verbeteren en stress reduceren? Heb je zin om na je werk nog even te bewegen? Dit najaar biedt het Universitair Sportcentrum (USC) in samenwerking met Healthy University opnieuw gratis pilateslessen aan in Plexus, speciaal voor medewerkers. Na het succes van de 3 sessies die in juni plaatsvonden, is besloten om dit programma uit te breiden naar acht extra sessies verspreid over acht weken.

Wat is Pilates?

Pilates is een uitstekende manier om je lichaamshouding te verbeteren. Deze methode combineert gecontroleerde spierversterkende oefeningen en stretches om je wervelkolom soepel en sterk te maken. Vooral voor degenen onder ons die veel zitten, biedt Pilates uitkomst. Het helpt ook om stress te verminderen, omdat je geest zich richt op hoe je lichaam beweegt, waardoor je even niet aan andere zaken hoeft te denken. Elke les wordt afgesloten met een ontspanningsoefening, zodat je volledig kunt relaxen.

Voor wie?

Iedereen is welkom om mee te doen, of je nu ervaring hebt met Pilates of niet.

Details

• Wanneer: Iedere maandag van 16 oktober tot en met 4 december, van 17:15 tot 18:15 uur.
  • Waar: Spectrumzaal van Plexus (Kaiserstraat 25).
  • Benodigdheden: Matjes zijn aanwezig, maar je kunt ook je eigen yogamatje meenemen. Vergeet niet je sportkleding en een handdoek mee te nemen. Omkleden en douchen, indien gewenst, is mogelijk in Plex-Fit achter de Spectrumzaal.

Deelname is gratis en is op basis van vrije inloop (dus zonder inschrijving).

Meer sporten?

Zou je op een ander moment Pilates willen volgen of ben je benieuwd naar een andere sport? Bekijk dan eens het aanbod van het USC. Medewerkers kunnen profiteren van een USC-abonnement tegen een gereduceerd tarief. Bovendien kun je via het keuzemodel arbeidsvoorwaarden de aanschafkosten verrekenen met je brutosalaris, eindejaarsuitkering of vakantiegeld.

Je kan daarnaast altijd een keer gratis sporten op een van de USC locaties in Leiden en Den Haag.