Leiden European City of Science 2022: Faculteit der Rechtsgeleerdheid doet mee

Leiden is in 2022 the European City of Science. Onze stad is een jaar lang de thuisbasis voor dit wetenschapsfestival, waarin veel activiteiten, lezingen, workshops, excursies en tentoonstellingen zullen plaatsvinden.

De Universiteit Leiden speelt hierin een belangrijke rol en (co-)organiseert veel van deze evenementen. Zo is Leiden in 2022 bijvoorbeeld de gastheer van het ESOF-congres (EuroScience Open Forum), het grootste multidisciplinaire wetenschappelijke congres van Europa. De tiende editie hiervan vindt van 13 tot en met 16 juli 2022 plaats in Leiden, in nauwe samenwerking met EuroScience vanuit Straatsburg.

Voor de Faculteit der Rechtsgeleerdheid is er nog veel ruimte over om invulling te geven aan Leiden City of Science 2022. Mocht je willen deelnemen aan het jaar en/of evenementen organiseren, stuur dan vooral een mail naar Karin van Heijningen, onze facultaire contactpersoon voor Leiden 2022 (k.vanheijningen@law.leidenuniv.nl) of naar het algemene mailadres (Leiden2022@law.leidenuniv.nl). Stuur ook zeker een mail naar facultair redacteur Catherine Vroon (c.j.m.m.vroon@law.leidenuniv.nl) zodat er publiciteit aan jouw evenement wordt gegeven.

Het totale overzicht van evenementen, activiteiten en congressen voor Leiden 2022 is te vinden op https://leiden2022.nl/en/activiteiten.