Camille Lefebvre geselecteerd als een van de 30 finalisten die strijden om een beurs van de Pierre Elliott Trudeau Foundation

Camille Lefebvre (PhD student, Van Vollenhoven Instituut) is geselecteerd als een van de 30 finalisten die strijden om een 3-jarige studiebeurs (2022-2025) van de Pierre Elliott Trudeau Foundation.

Bijna 500 excellente promovendi uit Canada en de rest van de wereld hadden zich aangemeld voor dit unieke programma, dat niet alleen royale beurzen biedt maar ook een bijzonder programma om transformatief leiderschap te ontwikkelen.

Dit driejarige leiderschapsprogramma is ontworpen om geëngageerde bestuurders op te leiden. Briljante promovendi krijgen vaardigheden aangereikt waarmee ze hun ideeën om kunnen zetten in actie ten behoeve van verbetering van de samenleving, Canada en de rest van de wereld. Ieder jaar worden er academici geselecteerd die een leiderschapstraining krijgen in het kader van ‘Brave Spaces’, naast een ruime studiefinanciering.

De kandidaten voor het cohort 2022 vertegenwoordigden 45 Canadese universiteiten en 55 universiteiten uit de rest van de wereld. Zij zijn afkomstig uit 22 landen van alle 5 continenten.
Dit zijn de 30 finalisten: https://www.trudeaufoundation.ca/updates/news/meet-our-remarkable-2022-finalists