eLaw organiseert tweede co-creatieworkshop van het BIAS-project

eLaw – Centrum voor Recht en Digitale Technologie aan de Universiteit Leiden heeft zijn tweede co-creatie workshop georganiseerd van het Horizon Europe BIAS Project, gericht op het bespreken van eerlijkheid in wervingsprocessen.

Het ontwerpen van oplossingen voor AI omvat technologische aspecten en overwegingen op sociaal, economisch, politiek juridisch vlak. Omdat oplossingen voor AI de potentie hebben om een significante impact te hebben op de maatschappij, kan het waardevol zijn om een multidisciplinaire aanpak met meerdere stakeholders aan te nemen en zo eventuele problemen die hieruit voortvloeien te beperken. Het Horizon Europe BIAS project, partner van het eLaw – Centrum voor Recht en Digitale Technologie, omarmt een actieve en co-creatieve aanpak voor het definiëren van de vereisten om vooroordelen op het gebied van diversiteit te identificeren en tegen te gaan in AI-systemen die worden gebruikt voor werving en selectie.

Met dit doel voor ogen werd op 30 augustus 2023 door Carlotta Rigotti en Eduard Fosch-Villaronga van eLaw – Centrum voor Recht en Digitale Technologie de tweede workshop georganiseerd van het HE BIAS project.

Wil je meer weten over deze workshop en dit project? Klik dan hier.