Media over Leids onderzoek naar Wet herziening kinderbeschermingsmaatregelen

Onderzoekers van de Universiteit Leiden onderzochten in opdracht van het WODC de Wet herziening kinderbeschermingsmaatregelen. Hun conclusie: de doelen van de wet worden maar heel beperkt gerealiseerd.

Het onderzoek in opdracht van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) komt aan bod in diverse media. Bekijk hier een overzicht:

In Nieuwsuur reageerde minister Weerwind voor Rechtsbescherming op het onderzoek:

Namens de Universiteit Leiden zijn Mariëlle Bruning, Kartica van der Zon, Jolien van Boven en Daisy Smeets betrokken bij het onderzoek. De opdrachtgever, het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC), is het kennisinstituut van het ministerie van Justitie en Veiligheid.