Guest lecture by Wojciech Wiewiórowski, European Data Protection Supervisor

Op donderdag 29 februari bezocht Wojciech Wiewiórowski, de Europese Toezichthouder voor Gegevensbescherming, het eLaw Center for Law and Digital Technologies aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid om een lezing te geven met de titel ‘Fundamental rights and/or market surveillance: the current and future role of Data Protection Authorities in the supervision of AI in Europe’.

Wojciech Wiewiórowski, Europese Toezichthouder voor Gegevensbescherming

De Europese Toezichthouder voor Gegevensbescherming (EDPS) is de onafhankelijke gegevensbeschermingsautoriteit van de Europese Unie. Zijn belangrijkste missies zijn (1) om ervoor te zorgen dat de Europese instellingen en organen het recht op privacy en gegevensbescherming respecteren als zij de persoonlijke informatie van personen verwerken; en (2) om de instellingen te adviseren over alle zaken met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.