JSVO-onderwijsprijzen voor Maarten Kunst en Jonathan Huijts

Tijdens de opening van het facultair jaar op 7 september 2021 werden de winnaars van de JSVO-onderwijsprijzen bekendgemaakt.

Maarten Kunst

Ieder jaar worden er tijdens de opening van het facultaire jaar twee JSVO-onderwijsprijzen uitgereikt: een voor de beste hoorcollegedocent en een voor de beste werkgroepdocent.

De prijs voor de beste hoorcollegedocent is dit jaar voor hoogleraar Criminologie Maarten Kunst. Kunst is een van de drijvende krachten achter het extracurriculaire masterkeuzevak Verdieping Cold Cases.

Dit vak is een samenwerking tussen de afdeling Criminologie van de Universiteit Leiden en de politie-eenheid Den Haag en heeft als doel een cold case te doorgronden en tot mogelijke nieuwe inzichten te komen.

Jonathan Huijts

Zingende docent

'Hopelijk zult u door dit lied nooit vergeten
Wat u op tentamen of waar dan ook moet weten
Namelijk hoe u zich van uw schade ontdoet
Onthoudt de melodie en dan komt ‘t vast goed.'

Bovenstaande strofe is het werk van universitair docent Staats- en Bestuursrecht Jonathan Huijts, die in coronatijd al zingend zijn studenten doceerde over zijn vakgebied. Met zijn creatieve manier van onderwijs geven won hij dit jaar de JSVO-onderwijsprijs voor beste werkgroepdocent.

Zijn muzikaliteit trok eerder al de aandacht van het juridische vakblad Mr. Online.

Jaarlijkse uitreiking

De onderwijsprijzen worden jaarlijks uitgereikt door het Juridische Studieverenigingen Voorzitters Overleg (JSVO). Vorig jaar gingen de prijzen symbolisch naar alle medewerkers van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid.

De jury bestaat uit bestuursleden van de studieverenigingen en de assessor van het faculteitsbestuur. Na een gesprek met de genomineerden kiest de jury de winnaars.