Tentoonstelling | Expositie

Zaal
Beeldentuin

Het erfgoed van Cleveringa

Verken het werk van Rudolph Pabus Cleveringa tijdens onze aankomende expositie in het Academiegebouw. Van 24 tot en met 30 november 2023 nodigen we u uit om de rijke geschiedenis en het intellectuele erfgoed van Cleveringa te ontdekken. Deze bijzondere expositie werpt licht op zijn blijvende maatschappelijke invloed en viert zijn aanzienlijke bijdrage aan de academische gemeenschap.

Tijdens de opening van de expositie zal de heer Schuyt ons meenemen op een intrigerende reis door de geschiedenis. Een bijzondere foto van de Juridische Faculteit, genomen op 2 april 1938, zal centraal staan. Daarnaast onthult hij recente vondsten in de Juridische Bibliotheek, met de focus op handgeschreven brieven die in de boeken van Cleveringa zijn ontdekt. Dez originele documenten bieden een exclusieve blik in de gedachtewereld van Cleveringa. Laat u verrassen en wek uw nieuwsgierigheid, want er valt nog veel meer te ontdekken tijdens uw bezoek aan de expositie.
Rudolph Pabus Cleveringa (1894-1980)