Aandacht voor de Nederlandse Studenten Enquête (NSE)

2 februari 2023

De Nationale Studenten Enquête (NSE) 2023 is op 20 januari jl. verstuurd naar alle studenten. Om de responsegraad omhoog te krijgen, vragen we docenten om aandacht te besteden aan de NSE tijdens een college of werkgroep. Dit kan bijvoorbeeld door de afbeelding hieronder aan de presentatie toe te voegen.

Bij voorkeur kunnen studenten tijdens een koffiepauze de vragenlijst invullen of in een kwartiertje aan het einde van de werkgroep of college.

NSE slide voor presentatie
Sla deze afbeelding op via de rechtermuisknop voor gebruik in presentatie

Actieweek
De enquête staat open tot en met 12 maart 2023. Van 13 februari tot en met 17 februari 2023 vindt de actieweek NSE plaats met onder meer een valentijnsdagactie op het KOG! Een goede week om de powerpointslide te gebruiken. Ook is er de mogelijkheid om de NSE promotie onderaan je e-mailhandtekening te plaatsen.

NSE email
Sla deze afbeelding op via rechtermuisknop. Gebruik deze afbeelding voor in je e-mailhandtekening

Oproep: Vul de NSE in!
De oproep aan studenten is als volgt: ben je tevreden over je opleiding of kan er iets beter? Geef je mening in de NSE 2023! De uitnodiging zit in je uMail. Je kunt de enquête invullen tot en met 12 maart 2023.

Waarom is het belangrijk?
De resultaten helpen de studenten om hun studie te verbeteren en toekomstige studenten een goede studiekeuze te laten maken. Dat gebeurt op verschillende manieren en niveaus - landelijk, per universiteit, per faculteit en per opleiding. De kwaliteit van de opleidingen wordt continu gecontroleerd. Dat doen zowel medewerkers van de opleidingen en faculteiten (onderwijsevaluatie) als externe deskundigen (externe kwaliteitsbeoordeling).

Alvast veel dank voor het onder de aandacht brengen van studenten!

NB: Wat studenten in de NSE delen, wordt gebruikt voor studiekeuzevoorlichting, kwaliteitszorg voor het hoger onderwijs en wetenschappelijk en statistisch onderzoek. Uitkomsten worden gedeeld met Studiekeuze123 die de antwoorden verwerkt tot geanonimiseerde databestanden. De student is hier niet als persoon te herleiden.

Lees hier meer over de NSE in het algemeen.