Sociaal

Doe mee aan Stoptober en zoek hulp bij stoppen met roken

26 september 2023

In navolging op de actiedagen rondom roken benadrukt de Healthy University aan de start van Stoptober om vooral hulp te zoeken bij het stoppen met roken. Rokers die willen stoppen kunnen via hun zorgverzekering meedoen aan speciale stop-programma’s. Veel zorgverzekeringen betalen hiervoor een vergoeding en brengen doorgaans geen eigen risico in rekening. Kijk op ikstopnu.nl of jouw zorgverzekeraar een vergoeding betaalt.

Ben je niet verzekerd bij een Nederlandse zorgverzekeraar?

Dan bieden wij 15 plekken aan voor een cursus van 4 uur van Stichting Ik Stop Ermee. Wil je hiervan gebruik maken? Stuur een mail naar Marjolijn Clarenbach onder vermelding van ‘Ik stop ermee’.

Stop ook 28 dagen met roken in oktober

Al voor het 10e jaar verandert de maand oktober in Stoptober om rokers van de sigaret te helpen. Deze campagne is een initiatief van KWF, Hartstichting, Longfonds, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), Trimbos-Instituut, GGD GHOR Nederland en Stichting Gezondheidsfondsen voor Rookvrij. Op stoptober.nl vind je meer informatie over hun aanpak.