Bibliotheek

Overlast vervanging ramen buitengevel UB

18 april 2024

Van maandag 4 maart tot en met half oktober 2024 vinden er werkzaamheden plaats aan de beglazing van de Universiteitsbibliotheek (UB). Alle ramen in de buitengevel worden vervangen door ramen met HR++ glas met warmtewerende folie. Voorafgaand worden de kozijnen van de ramen aan de buitenzijde geschuurd en geschilderd. De werkzaamheden worden per etage uitgevoerd. Er wordt, onder voorbehoud, eerst gewerkt op de 2e etage, daarna op de 1e etage en tot slot de begane grond. De werkzaamheden hebben geen betrekking op de Asian Library.

Hierna worden per etage de ramen vervangen. Ook voor deze werkzaamheden wordt in grote lijnen dezelfde volgorde aangehouden: men start op de 2e etage, dan is de 1e etage aan de beurt en als laatste de begane grond.

De werkzaamheden kunnen mogelijk enige geluidoverlast veroorzaken. In de UB wordt op diverse plaatsen een QR-code aangeboden, om per dag te kunnen zien waar er mogelijk overlast in het gebouw kan zijn. Bij de receptie zijn gratis oordopjes beschikbaar.

Leeszaal Bijzondere Collecties

Ook bezoekers van de leeszaal Bijzondere Collecties zullen enige overlast kunnen ervaren. In verband met de verbouwing is de Leeszaal Bijzondere Collecties van 6 tot 17 mei gesloten. Er is slechts beperkte dienstverlening mogelijk. Neem voor vragen hierover contact op met specialcollections@library.leidenuniv.nl.