Onderwijs, Financiën

Virtuele internationale samenwerking

5 februari 2024

In een Virtueel Internationaal Samenwerkingsproject (VIS) werken Nederlandse en buitenlandse studenten op afstand samen aan een project waarin lokale vraagstukken gekoppeld worden aan een internationaal perspectief. Als docent of onderwijskundige kun je zelf zo'n project ontwikkelen voor Leidse studenten en studenten van een buitenlandse universiteit. Bij toekenning van de VIS-subsidie ontvangt de universiteit €15.000 van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap om jou als aanvrager vrij te roosteren voor het ontwikkelen van het project.

Subsidie aanvragen

De VIS-subsidie kan nog tot en met 15 februari 2024 worden aangevraagd. Het International Relations Office bundelt de aanvragen tot één centrale aanvraag van de Universiteit Leiden. Vul, om een aanvraag in te dienen, het aanvraagformulier in (zie rechter kolom). Daarnaast is schriftelijke toestemming van het instituut vereist.

Stuur het volledig ingevulde aanvraagformulier samen met de schriftelijke toestemming uiterlijk 15 februari naar de subsidieafdeling van het International Relations Office: EduGrants@sea.leidenuniv.nl