Universiteit Leiden

nl en
Medewerkerswebsite Rechtsgeleerdheid

Organisatie, HR, Financiën

Van SAP naar BAS InSite: bereid je voor op het nieuwe administratiesysteem

30 september 2025

Vanaf januari 2026 zijn er geen SAP Self Service en onderdelen van het Serviceplein meer, maar stapt Universiteit Leiden over op Basis Administratie Systeem, BAS InSite. Om ervoor te zorgen dat alle gegevens goed en volledig geregistreerd staan vóór de overgang, dien je deze in oktober/november te controleren.

Wat betekent dit voor jou?

Voor een succesvolle overgang naar het nieuwe systeem moeten alle administratieve gegevens goed geregistreerd staan. Het is daarom belangrijk dat iedere medewerker dit voor zichzelf in orde maakt. Daarbij word je op weg geholpen: download de checklist met alle aanvragen die vóór 30 november 2025 goedgekeurd moeten zijn in Self Service of Serviceplein. Wil je meer weten of heb je vragen? Bekijk dan de webpagina BAS InSite op de medewerkerswebsite.

Download de checklist

Samen de werkwijze verbeteren

BAS InSite is gebouwd op de software van AFAS en biedt één geïntegreerd platform voor HR, financiën en inkoop. Dit nieuwe systeem brengt niet alleen een frisse, gebruiksvriendelijke omgeving in de cloud, maar zorgt ook voor een grote stap vooruit in de manier waarop we onze bedrijfsprocessen organiseren en uitvoeren.

In het verbeteren van die werkwijzen werkt het ASSC nauw samen met de directeuren Bedrijfsvoering en experts binnen de organisatieonderdelen. Samen zoeken we naar de beste manieren om dit systeem passend te maken voor de universiteit.

Video over BAS InSite

Nieuwsgierig hoe collega’s tegen BAS InSite aankijken? Bekijk het korte filmpje waarin zij vertellen wat het nieuwe systeem hen gaat brengen. Zo bouwen we samen aan een toekomstbestendige en efficiënte organisatie. We rekenen op jouw betrokkenheid en bijdrage!

Vanwege de gekozen cookie-instellingen kunnen we deze video hier niet tonen.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.