Gezondheidsdag wint LUF Relatiebevorderende ActiviteitenPrijs

De Gezondheidsdag heeft de LUF Relatiebevorderende Activiteiten Prijs (LUF RAP) gewonnen. De prijs van 5000 euro is bedoeld voor een initiatief, georganiseerd door studenten van de Universiteit Leiden, dat verbindend werkt binnen de academische gemeenschap.

De jury was erg te spreken over het programma van de Gezondheidsdag. ‘De opzet is goed uitgewerkt en ook haalbaar’, aldus de juryleden. Verder juicht de jury het toe dat er naast aandacht voor lichamelijke gezondheid ook veel aandacht is voor de geestelijke gezondheid. De Gezondheidsdag heeft volgens de jury de potentie om een jaarlijks evenement te worden.

Tijdens de Gezondheidsdag in januari 2023 zal de Hooglandse kerk volledig in het teken staan van een gezonde levensstijl. Tijdens het uitgebreide programma zullen studenten en inwoners van Leiden en omstreken inzien dat het implementeren van gezonde aspecten binnen hun dagelijkse leven gemakkelijk te verwezenlijken is, vele voordelen biedt en absoluut niet vervelend hoeft te zijn.

Tweede en derde prijs

Naast de Gezondheidsdag vallen ook Stichting Rapenburg Race en A survivor at Leiden in de prijzen. Zij krijgen respectievelijk 3000 en 2000 euro van het LUF.

Tijdens het Leids Studenten Songfestival wil Stichting Rapenburg Race een platform bieden voor iedere studenten- en studievereniging uit Leiden om hun muzikale talenten te laten zien. De jury vindt het ‘een plan met veel potentie en een mooi begin van het academische jaar.'

'Met deze pitch werden we op de feiten gedrukt.'

Survivors at Leiden wil met de Workshop Ending Sexual Violence Together het aantal incidenten met seksueel geweld in Leiden, Den Haag en de universitaire gemeenschappen terugdringen. ‘Met deze pitch werden we op de feiten gedrukt: 1 op de 10 vrouwelijke studenten en 1 op de 100 mannelijke studenten maakt tijdens hun studententijd seksuele penetratie mee zonder hun instemming. Survivors at Leiden zette ons aan het denken over dit belangrijke onderwerp’, aldus de jury.

Speciaal voor verbindende studentactiviteiten of -initiatieven (in de breedste zin van het woord), heeft het LUF op initiatief van de Commissie Algemene Subsidie Studenten Activiteiten (CASSA) de LUF Relatiebevorderende ActiviteitenPrijs (LUF RAP) in het leven geroepen.