Koos Biesmeijer en Claire van Megen genomineerd voor Persoon van het Jaar-verkiezing

Koos Biesmeijer, hoogleraar Natuurlijk Kapitaal, en Claire van Megen, student Pedagogische Wetenschappen maken kans op de Leidse titel Persoon van het Jaar. Samen met acht andere regiogenoten maakten zij volgens het Leidsch Dagblad afgelopen jaar hét verschil in Leiden en omgeving.

Sinds 2017 organiseert het Leidsch Dagblad jaarlijks de Persoon van het Jaar verkiezing. Lezers van de krant kunnen kandidaten voordragen die volgens hen een positieve bijdrage hebben geleverd aan de Leidse regio en Duin- en Bollenstreek of de samenleving. Uit de voorgedragen regiogenoten selecteerde de redactie de kandidaten op wie nu gestemd kan worden.

Vorig jaar kreeg promovendus Auke-Florian Hiemstra de eervolle titel vanwege zijn milieuactivisme.

Genomineerden

Twee genomineerden van dit jaar zijn verbonden aan Universiteit Leiden. Koos Biesmeijer zet zich als Leidse hoogleraar in voor bijen. Hij is initiatiefnemer van de vanuit Leiden en omstreken snel groeiende ’Groene Cirkel Bijenlandschap’. Met hoog gras en bloeiende planten wordt een bijenlandschap gecreëerd.

Claire van Megen zet zich in voor het mentale welzijn van haar medestudenten in Leiden. Met haar stichting PraatErover! regelt zij gratis psychische hulpverlening voor studenten die dat nodig hebben.

Op de website van het Leidsch Dagblad zijn uitgebreide interviews te lezen met alle genomineerden.

Stemmen

Sinds 6 januari kan je stemmen op jouw favoriet. Stem jij ook?
Wanneer de winnaar bekend wordt gemaakt is nog niet bekend.