Carlotta Rigotti op congres ‘Legal Technologies and the Bodies’

Op 7 en 8 maart 2024 organiseerde SciencesPo Law School het congres ‘Legal Technologies and the Bodies’. Carlotta Rigotti, postdoctoraal onderzoeker gericht op recht, gender en technologie bij eLaw, presenteerde daar haar werkdocument over de juridische perspectieven op seksrobots en instemming (consent).

Het doel van het congres (pagina in het Engels) was om de complexe relatie tussen juridische kaders en opkomende technologieën te onderzoeken, en met name hun invloed op het menselijke lichaamin ons snel veranderende technologische landschap. Wetenschappers van over de hele wereld kwamen in Parijs bijeen om verschillende onderwerpen te bespreken. Ze onderzochten hoe nieuwe technologieën de wet kruisen en het menselijke lichaam beïnvloeden, ervaringen vormgeven, nieuwe mogelijkheden creëren en soms historische vormen van sociale onderdrukking in stand houden.

Voor het volledige artikel ga naar de Engelse pagina.

Als Carlotta's presentatie je interesse heeft gewekt, blijf op de hoogte van toekomstige publicaties over dit onderwerp.