Lezing

Lunchbijeenkomst Missie Menselijke Maat: Werken vanuit de bedoeling en leiderschap

vrijdag 24 februari 2023
Wijnhaven
Turfmarkt 99
2511DP Den Haag
Zaal
4.78

Op vrijdag 24 februari organiseert het Leiden Leadership Centre een lunchbijeenkomst met als thema ‘Missie Menselijke Maat’. Dit is de derde lunchbijeenkomst van een reeks lunchbijeenkomsten waarbij we sprekers uit de wetenschap en praktijk uitnodigen om te vertellen over het thema de menselijke maat en de rol die leiderschap hierin kan spelen.

Werken vanuit de bedoeling en leiderschap

Directie Regulier Verblijf en Nederlanderschap (IND) heeft er voor gekozen werken vanuit de bedoeling te omarmen om een nieuwe manier van handelen eigen te maken. Vanuit dit gedachtegoed worden medewerkers en managers gestimuleerd om te handelen naar de bedoeling, de menselijke maat en zo het beroep op professionaliteit en daarmee het werkplezier te vergroten. Er is bewust voor gekozen om dit niet top down te implementeren. Tijdens de lunchbijeenkomst wordt deze ontwikkeling vanuit strategisch en operationeel managementperspectief belicht. Bas Nijboer zal namens het Leiden Leadership Centre het gesprek modereren.

Lunchbijeenkomsten reeks ‘Missie Menselijke Maat’

Tijdens deze reeks van lunchbijeenkomsten staat het thema ‘de menselijke maat’ centraal. Met sprekers uit de wetenschap en praktijk, en alle deelnemers, gaan we in gesprek over wat de ‘menselijke maat’ nu eigenlijk inhoudt, waarom dit van belang is en wat de rol van leiderschap hierin is en zou kunnen of moeten zijn. In de reeks wordt aandacht besteed aan het thema binnen verschillende sectoren en wordt er vanuit verschillende invalshoeken naar gekeken. Het doel is om onderling inzichten, ervaringen en kennis te delen om dit vervolgens mee te kunnen nemen in jouw eigen werk en organisatie.

Let op, de voertaal tijdens deze lunchbijeenkomst is Nederlands.

Het Leiden Leadership Centre

Het Leiden Leadership Centre (LLC) van de Universiteit Leiden is een platform voor onderzoek en onderwijs op het gebied van publiek leiderschap, gevestigd in Den Haag. Ons doel is om de kennis over publiek leiderschap te bevorderen en bij te dragen aan leiderschapsontwikkeling - zowel in de wetenschap als in de praktijk.