Congres/symposium | Rondetafelsessies

Indoor Sportcentrum Sportcomplex 1574
Telderskade 399
2321TR Leiden

Donderdag 12 oktober organiseert het Leiden Healthy Society Center (LHSC) haar tweede kenniscafé tijdens de Sport- & Vitaliteitsweek. Ons thema dit keer is Vitaal ouder worden: hoe blijf je in beweging?

Tijdens het kenniscafé gaan we op een vernieuwende en interactieve manier met elkaar in gesprek. We bespreken in een aantal ronde tafelsessies hoe we ouderen kunnen stimuleren om te gaan bewegen en om in beweging te blijven. We doen dit vanuit de zes assen van positieve gezondheid.

1. Lichaamsfuncties: Jasmin Pekarič (Hogeschool Leiden) en Arianne Riedijk (mboRijnland)
  2. Dagelijks functioneren:  Arlette Hesselink (Hogeschool Leiden, Biboz-project)
  3. Meedoen: Petra Siemonsma (Hogeschool Leiden, wijk Zuid-West)
  4. Kwaliteit van Leven: Frank Schalkwijk (Leyden Academy for Vitality and Ageing, LAVA)
  5. Zingeving: Desiree Bierlaagh (practor Zingeving en praktische Wijsheid, mboRijnland) en Caroline Overbeeke (Hogeschool Leiden)
  6. Mentaal welbevinden: Sandra van Dijk (Universiteit Leiden)

We nodigen je van harte uit om hierbij aanwezig te zijn, input te leveren en mee te denken. Meer informatie en toelichting bij het onderwerp van het kenniscafé lees je in de volgende link (pdf)

Aanmelden kan nog

Je kunt aanmelden door een mail te sturen naar healthysocietycenter@leiden.nl (via onderstaande knop). Aan deelname aan het Kenniscafé zijn geen kosten verbonden. We vragen van de deelnemers wel een actieve inbreng in de discussies zodat we alle aanwezige expertise optimaal kunnen benutten.