Lunchbyte XL

Turfmarkt 99
2511 DP Den Haag
Zaal
2.59 (met lunch) of online (Een link wordt later via email toegestuurd)

Het geven van onderwijs is onlosmakelijk verbonden met de complexiteit van de huidige samenleving en politiek. Omdat we streven naar een inclusieve en constructieve leeromgeving voor onze studenten, is het belangrijk om te beschikken over tools waarmee we uitdagende discussies in de collegezaal kunnen begeleiden.

Als onderwijsinstelling is het onze rol om bij te dragen aan sociale en politieke discussies, of het nu gaat om oorlogen in het verleden of het heden, kolonialisme en het slavernijverleden, of debatten over 'woke-isme' in de academische wereld. Het kan echter best een uitdaging zijn om studenten te betrekken in een constructieve dialoog. Daarom nodigen we alle docenten binnen de Faculteit Geesteswetenschappen uit voor de Lunchbyte: Facilitating Challenging Classroom Conversations.

Tijdens deze lunchsessie richten we ons niet zozeer op beheersen en controleren, maar zoeken we naar manieren om een constructieve dialoog in de klas mogelijk te maken.

Aan de hand van concrete casussen en met behulp van pedagogische hulpmiddelen spreekt Aurelie van ’t Slot met jullie over uitdagingen en praktische tools om de vaardigheden van studenten te stimuleren om op een constructieve manier met verschillen om te gaan. De voertaal tijdens deze Lunchbyte is Engels.

Lunch wordt verzorgd voor deelnemers die fysiek aanwezig zijn.

Wil je aanwezig zijn bij deze Lunchbyte?

Schrijf je dan in via onderstaande button.

Naar het inschrijfformulier