Diversiteit

Interculturele competentie voor docenten en begeleiders

In deze training krijg je diepgaand inzicht in je eigen cultuur en het gedrag dat daaruit voortvloeit. Zo word je je meer bewust van je eigen normen, waarden en houding. Het uiteindelijke doel is om de inzichten om te zetten in vormen van begeleiding.

Doelgroep
Docent
Leidinggevende
Ondersteunend personeel
Onderzoeker
Docent
Seyda Buurman-Kutsal
Werkvorm

Voor wie is de training bedoeld?

De training is bedoeld voor alle afdelingen, commissies en teams binnen de universiteit.

NB: Het opleidingsaanbod richt zich op eenheden en niet op individuele inschrijvingen om omgangsvormen, dialoog en goede conversatie binnen teams, eenheden of collega's met gelijkaardige functies te bevorderen.

Werkbelasting en aantal deelnemers

De tijdsinvestering is als volgt:

• Bij voorkeur een dag voor de Argumentatie Training
  • 1 uur intake
  • 1 uur evaluatie

Deze training biedt plaats aan maximaal 27 personen.

Overige informatie

Deze training is onderdeel van een traject van 3 trainingen voor docenten en begeleiders, maar kan ook als apart onderdeel gevolgd worden. Deelnemers hebben bij voorkeur voorafgaand aan deze training de Brown Eyes Blue Eyes gevolgd.

Geïnteresseerde leidinggevenden, afdelingshoofden, voorzitters en directeuren kunnen contact opnemen met diversitytraining@bb.leidenuniv.nl om de mogelijkheden te verkennen. Informatie is binnen kort ook te vinden op de Expertisebureau D&I pagina