Reijer Passchier Mr. van de week

Voor universitair docent Reijer Passchier begon dit jaar niet slecht: hij won de Meijersprijs en de Van Wersch Springplankprijs voor het beste juridische artikel van 2020. Juristenplatform Mr. zocht hem op voor een interview.

Reijer Passchier

Passchier won de prijzen voor het artikel Digitalisering en de (dis)balans binnen de trias politica, dat verscheen in het juristenblad Ars Aequi. 'Digitalisering één van de belangrijkste maatschappelijke vraagstukken is van onze tijd. We beginnen pas net. En nu al staat er in rechtsstatelijk opzicht zoveel op het spel!', zegt Passchier in het interview.

Het winnen van prijzen is voor Passchier een geheel nieuwe ervaring, zo vertelt hij. 'Ik heb in mijn leven überhaupt nog nooit een prijs gewonnen. Daar durfde ik tot afgelopen maand niet eens van te dromen.'

Passchier kreeg de prijzen uitgereikt tijdens de online nieuwjaarsreceptie. Jurist Maxim Februari wijdde een column in NRC aan het artikel van Passchier.