Jonathan London in de Volkskrant over de sterke resultaten van Vietnam in het basisonderwijs

Het Vietnamese basisonderwijs presteert veel beter dan dat van vergelijkbare landen, en ook beter dan sommige Westerse landen. Universitair hoofddocent Politieke Economie Jonathan London duidde dit in de Volkskrant.

‘Geen land in de wereld – met een nationaal inkomen op dat niveau – laat zulke goede basisschoolresultaten zien’, zegt London. Maar hij relativeert het ook door een focus te leggen op het hoger onderwijs: ‘De zwakte van het Vietnamese onderwijssysteem komt vooral aan het licht in de bovenbouw en op universiteiten en technische hogescholen. Daar moet de kwaliteit – na decennia van verwaarlozing – flink omhoog.’ Deze leeftijdsgroep valt namelijk buiten het onderzoek dat voor de hoge score heeft gezorgd.

Meer weten?

Lees hier het hele artikel in de Volkskrant.