Faculteit Rechtsgeleerdheid blijft ‘Het Jaargesprek’ voeren

14 februari 2023

jaargesprek fdr

Nu de pilotfase van ‘Het Jaargesprek’ (voorheen R&O gesprek) officieel is afgerond, zijn we bezig met een zorgvuldige evaluatie. In de tussentijd kunnen medewerkers en leidinggevenden nog op dezelfde manier Het Jaargesprek blijven voeren. Alle benodigde informatie, formulieren (Jaarverslag en Gespreksverslag) en hulpmiddelen (checklists en gesprekskaarten) kun je vinden op; Startgesprek en Resultaat- en Ontwikkelingsgesprek - Universiteit Leiden.

Wel of niet continueren
De projectgroep van de pilot evalueert onder meer met focusgroepen en een vragenlijst die onlangs naar alle medewerkers is gestuurd. Aan de hand van de uitkomsten brengt de afdeling HR advies uit aan het Faculteitsbestuur over het wel of niet continueren van deze nieuwe gespreksvorm.
Ook de medezeggenschap (faculteitsraad) wordt geïnformeerd over de belangrijkste bevindingen uit de evaluatie.

Alle medewerkers van Universiteit Leiden
Naar aanleiding van de evaluatieresultaten bekijken we welke verbeteringen er nodig zijn rondom de vorm en inhoud van de formulieren en hulpmiddelen. We hebben gemerkt dat ook op andere plekken binnen de universiteit enthousiasme is ontstaan over de nieuwe gespreksvorm. Meerdere faculteiten willen ook een pilot starten. De Universiteit Leiden gebruikt onze uitkomsten en die van enkele nieuwe pilots om tot een gewenste gespreksvorm te komen waar alle medewerkers uiteindelijke mee aan de slag kunnen gaan.

Mocht je nog feedback willen delen m.b.t. de pilot “Het Jaargesprek”, of vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met je HR adviseur: HR - Universiteit Leiden.