Doe mee aan de landelijke promovendi-enquête

1 juni 2023

Wat zijn de ervaringen van promovendi en hoe tevreden zijn ze over diverse aspecten van het promotietraject, zoals onderwijs, begeleiding en werkdruk? Promovendi kunnen nu hun feedback geven in de landelijke promovendi-enquête.

Het is voor de universiteit en het LUMC belangrijk om te weten hoe het met promovendi gaat en wat hun mening is over onderwerpen als begeleiding, opleiding en voorzieningen. Universiteit Leiden en LUMC doen daarom mee met de landelijke promovendi-enquête.

Meedoen

Alle promovendi van Universiteit Leiden hebben per e-mail op 31 mei een uitnodiging gehad, met een link om de enquête in te vullen. De promovendi van het LUMC krijgen de uitnodiging via LAP.

Ben je promovendus, dan kun je ook de enquête invullen via onderstaande button. Deelname kost 15 minuten en is anoniem:

Start enquête

Doel van de enquête

Via deze enquête kunnen promovendi feedback geven op de verschillende aspecten van het promotietraject. We hopen van zoveel mogelijk promovendi, zowel van beurs-, buiten, extern gefinancierde als werknemer-promovendi input te krijgen. Met deze input kan onze universiteit beleid en voorzieningen voor promovendi verbeteren. Daarnaast krijgen we zicht op ontwikkelingen, omdat de enquête twee jaar geleden ook is uitgezet.

Doordat alle Nederlandse universiteiten meedoen aan de enquête ontstaat er een landelijk beeld van de ervaringen van promovendi en worden best practices herkend en gedeeld zodat we kunnen leren van elkaar. De landelijke resultaten worden gepresenteerd op de website van de Universiteiten van Nederland.

De promovendi-enquête wordt uitgevoerd door het Center for Science and Technology Studies (CWTS, Inge van der Weijden), op verzoek van Strategie en Academische Zaken (SAZ, Janneke Vader). Heb je vragen over de enquête, neem dan contact op met Janneke Vader (j.vader@BB.leidenuniv.nl).