Een goed (Jaar)gesprek met je leidinggevende

8 november 2023

Dat is de inzet van het Jaargesprek; een goed gesprek met je leidinggevende over persoonlijke ontwikkeling, welzijn en samenwerking. De nieuwe vorm van het R&O gesprek is meer in lijn met de ‘nieuwe manier van erkennen en waarderen’ uit de strategische ambitie ‘Ruim baan voor talent en ontplooiing.

Na de pilot bij de faculteit der Rechtsgeleerdheid vorig jaar zijn er nog meer verbeteringen doorgevoerd in de procedure en formulieren. In de loop van 2024 gaat de hele Universiteit Leiden over op deze gespreksvorm.

Voorbereiding
Voorafgaand aan het Jaargesprek vul je eerst een Jaargespreksformulier in die je van je leidinggevende ontvangt of zelf kunt downloaden. Wil je eerst kijken welke mogelijkheden tot opleidingen, coaching en loopbaanbegeleiding er zijn, bekijk dan deze pagina voor meer informatie.

Wil je iets bespreken in het Jaargesprek met je leidinggevende of je medewerker, maar weet je niet goed hoe? Schakel de gesprekshulp in. Met behulp van een gerichte één op één coachingssessie maak je een plan. Het inschakelen van de gesprekshulp is laagdrempelig en gratis.

Heb je vragen over de procedure of de formulieren van het Jaargesprek of wil je graag even sparren? Neem contact op met je HR adviseur.

Heb je vragen over Self service of ervaar je technische problemen? Neem dan contact op met het servicepunt van het PSSC.

Waar kan ik de nieuwe formulieren vinden?
Je kunt de nieuwe formulieren en hulpmiddelen (in Nederlands en Engels) vinden op; Startgesprek en Resultaat- en Ontwikkelingsgesprek.