Anita van Dissel genomineerd voor Leidse Onderwijsprijs

Docente Maritieme Geschiedenis Anita van Dissel is genomineerd voor de Leidse Onderwijsprijs. De prijs wordt elk jaar door het Leids Universitair Studentenplatform (LUS) uitgereikt aan de beste docent van het jaar.

Een lovend nominatierapport

In Van Dissel’s nominatierapport wordt de docente geroemd om haar interactieve colleges, externe connecties met musea en archieven en haar betrokkenheid bij studenten. ‘Ze zal alles in het werk stellen zodat zij [de studenten, red.] hun doelen kunnen behalen’, zo schrijft het rapport.

Een van de drie genomineerden

Dit jaar werden door de Leidse studieverenigingen ruim twintig docenten geselecteerd voor de Leidse Onderwijsprijs. Het LUS koos hieruit drie genomineerden. Naast Anita van Dissel zijn Harmen Jousma (docent Science Based Business) en Jan van der Ploeg (docent Biodiversiteit bij Antropologie) nog in de race voor de onderscheiding. De winnaar wordt op 9 februari tijdens de Dies Natalis viering bekend gemaakt.