Mirjam Sombroek-van Doorm gevraagd als deskundige voor advies over kindervaccinaties

Universitair hoofddocent gezondheidsrecht Mirjam Sombroek-van Doorm is gevraagd vanwege haar expertise op het gebied van gezondheidsrecht en kinderrechten.

Mirjam Sombroek-van Doorm

De Gezondheidsraad is door de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport gevraagd om een advies op te stellen over het vaccineren van kinderen tussen de 5 en 12 jaar met een medisch risico. De Gezondheidsraad heeft in dat kader Mirjam Sombroek-van Doorm gevraagd als deskundige.

De Subcommissie Vaccinaties COVID-19 van de Gezondheidsraad buigt zich over de adviesvraag. De leden en de geraadpleegd deskundigen, onder wie Mirjam Sombroek van-Doorm, zitten op persoonlijke titel in de commissie.

In juni van dit jaar was Sombroek-van Doorm ook al door de Gezondheidsraad incidenteel geraadpleegd als deskundige over het vaccineren van gezonde kinderen vanaf 12 jaar en met welk vaccin dat zou kunnen.