D&I-kalender vergroot bewustzijn van de impact van belangrijke data op werk en studie

Vorige maand is met de hulp van de adviesgroepen de D&I-kalender voor de Faculteit Geesteswetenschappen gelanceerd. De kalender dient als instrument om bewustzijn te creëren over belangrijke data met betrekking tot diversiteit en inclusie en de mogelijke impact daarvan op werk en studie.

In de D&I-kalender staan religieuze feestdagen en belangrijke data in de context van diversiteit en inclusie. De kalender kan nuttig zijn voor het plannen van vergaderingen, evenementen en andere communicatie. De Medewerkers Adviesgroep D&I en de Studenten Adviesgroep D&I waren betrokken bij de totstandkoming van de kalender.

Er wordt in de D&I-kalender wordt onderscheid gemaakt tussen religieuze feestdagen en andere D&I-data door verschillende kleurcodes. Voor religieuze feestdagen bevat de omschrijving van het agendapunt informatie over mogelijke dieetbeperkingen en beperkingen voor medewerkers en studenten.

De kalender kan als iCalendar-bestand worden gedownload door degenen die deze data aan hun eigen Outlook-, Google- of Apple-agenda willen toevoegen.

Download de D&I-kalender

Voor vragen over de kalender en/of suggesties voor aanpassingen, kun je contact opnemen met Aurelie van 't Slot.

De kalender geeft medewerkers of studenten niet het recht om te eisen dat bepaalde activiteiten niet doorgaan op religieuze feestdagen, met uitzondering van officiële nationale feestdagen in Nederland.