Jacqueline Meulman ontvangt erelidmaatschap bij statistiekvereniging VVSOR

Emeritus hoogleraar Toegepaste Statistiek Jacqueline Meulman ontving het erelidmaatschap tijdens de jaarlijkse bijeenkomt van de Nederlandse Vereniging voor Statistiek en Operations Research (VVSOR). Hiermee is ze het elfde erelid van de vereniging.

Meulman ontvangt het erelidmaatschap onder andere voor haar jarenlange werk omtrent niet-lineaire multivariate analyse en omliggende vakgebieden. Ook speelde ze als voormalig voorzitter van de vereniging (2011-2017) een belangrijke rol.

Haar meest prominente bijdrage was het verjongen van de vereniging. Dat deed ze door het aparte onderdeel ‘Young Statisticians’ te openen waardoor ook promovendi, studenten en jonge professionals  hun weg naar de vereniging vonden. Dat zorgde voor meer en een grotere diversiteit van de leden.

De Nederlandse Vereniging voor Statistiek en Operations Research (VVSOR) is een vereniging met als doel om de toepassing en de studie van statistisch en operationeel onderzoek te bevorderen, ten dienste van de wetenschap en de maatschappij. Ze organiseren events, brengen een tijdschrift uit en reiken prijzen uit voor statici over het hele land.