Liesbeth Eurelings-Bontekoe benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau

Kllinisch psycholoog Liesbeth Eurelings-Bontekoe ontving de koninklijke onderscheiding vanwege haar grote bijdrage aan de kwaliteit van de zorg, in het bijzonder de klinische en gezondheidszorgpsychologie.

Liesbeth Eurelings-Bontekoe heeft zich heel haar werkzame leven ingezet voor de geestelijke gezondheid van vaak kwetsbare mensen. In haar vakgebied wordt ze gezien als een pionier in de psychodiagnostiek en voortrekker in de professionalisering van de psychologische hulpverlening. Ook schreef zij het handboek 'Dynamische persoonlijkheidsdiagnostiek', dat generaties studenten heeft ingewijd in de psychodiagnostiek.

Locoburgemeester Reinier van Dantzig en prof. dr. Liesbeth Eurelings-Bontekoe

Op 27 augustus j.l. ontving Eurelings-Bontekoe de onderscheiding uit handen van locoburgemeester Reinier van Dantzig tijdens de viering van haar 25-jarig jubileum als docent, hoofdopleider en vertrouwenspersoon bij de Universiteit Leiden.

Actief

Tot haar pensionering in 2016 was Eurelings-Bontekoe bijzonder hoogleraar 'Beroepsopleidingen tot psycholoog in de individuele gezondheidszorg' bij de sectie Klinische Psychologie. Momenteel is zij nog actief met het geven van lessen en trainingen.

(Bron: RINOGroep)