TPR wisselleerstoel toegekend aan Wannes Vandenbussche

Het Belgische tijdschrift voor privaatrecht (TPR) heeft aan Wannes Vandenbussche een TPR wisselleerstoel aan onze faculteit toegekend voor het academisch jaar 2022-2023.

Wannes Vandenbussche

Vandenbussche is docent burgerlijk procesrecht aan de Universiteit Gent. Zijn proefschrift ‘Omgaan met bewijsnood bij aansprakelijkheid uit onrechtmatige daad’ werd destijds bekroond met de Driejaarlijkse Prijs voor Burgerlijk Procesrecht. Hij is redacteur van diverse Belgische procesrechtelijke tijdschriften en van het Nederlands Tijdschrift voor Burgerlijk Recht.

In Leiden zal Vandenbussche verschillende colleges verzorgen en lezingen geven op het gebied van burgerlijk procesrecht. Het bewijsrecht zal een voornaam onderzoeksthema zijn tijdens zijn periode aan onze faculteit. Bart Krans zal als ontvangende collega optreden.

De komst van Vandenbussche biedt een goede mogelijkheid om de al langer bestaande contacten tussen onze faculteit en de Universiteit Gent te bestendigen en te versterken. Het Instituut voor Privaatrecht is zeer verheugd met de benoeming van Wannes Vandenbussche op deze wisselleerstoel en zijn komst naar Leiden.