Alex Reuneker wint Frans van Eemeren-prijs

Universitair docent Alex Reuneker heeft de Frans van Eemeren-prijs gewonnen voor zijn paper ‘Assessing classification reliability of conditionals in discourse’.

Reuneker is blij met de toekenning van de prijs: 'Ik voel me vereerd dat ik deze internationale prijs op vrijdag 30 september in Rome in ontvangst mocht nemen. Naast de eer en een mooi bedrag houdt de prijs een publicatie in Argumentation (Springer) in, waarmee ik erg blij ben. Dank aan mijn collega's van de sectie Taalbeheersing (Nederlandse Taal & Cultuur) die altijd bereid zijn mee te denken en kritische feedback te geven.'

Over de prijs

De Frans van Eemerenprijs is verbonden aan de European conference for argumentation en wordt elke twee jaar uitgereikt. De prijs is bedoeld voor een paper van een wetenschapper die nog niet is gepromoveerd. Aan de prijs is een publicatie verbonden, evenals een geldbedrag van 500 euro en een tegoed van 500 euro om te besteden aan boeken.